Galerie SANAA
Jansdam 2
3512 HB Utrecht
The Netherlands
+31 (0)30 2367242
info@galeriesanaa.nl
open wo t/m za 12.00 - 18.00 uur
en op afspraak


Nieuwsbrief ontvangen? Schrijf u hier in.
Roland Sohier | handtekeningen (serie), 2020 Uli Kurner | site specific installatie, dimensies variabel Uli Kurner | tekeningen, aquarel grafiet, collage, mixed media, 2020 Uli Kurner | site specific installatie icm werk van Roland Sohier en Harm van den Berg Roland Sohier | de dood en het meisje, 2020 Harm van den Berg | CLK01, 2019 Roland Sohier | Blue &black (serie), 2014, 40x30 cm Roland Sohier | Tuin der lusten, 2019 Harm van den Berg | CFW01, 2019 Roland Sohier | de dood en het meisje, 2020 Harm van den Berg | CFL01, 2019 Roland Sohier | Archeoloog
 

Drie Musketiers

 

Over de expositie

Drie Musketiers, Roland Sohier & Harm van den Berg & Uli Kürner

Openingsweekend 12&13 sep van 12.00-18.00 in aanwezigheid van de kunstenaars.

In combinatie met de expositie van Roland Sohier in het Centraal Museum organiseert Galerie SANAA de expositie Drie musketiers. Drie tekenaars, Sohier toont lichtvoetige pastels, Van den Berg associatieve zwart-wit tekeningen en Kürner maakt de galerie zelf tot tekenvlak, Extended drawing.

Roland Sohier. Naast de grote monumentale pastels die urgente en actuele thema’s aansnijden maakt
Roland Sohier (1950) gelukkig ook licht-voetiger werk. Bij Sanaa toont hij kleine, kleurige gouaches, heldere pasteltekeningen en frisse werken gebaseerd op studies naar naaktmodel. Het ‘tekenplezier’ spat van de muren! Ook de formaten van deze werken passen beter boven de bank.

Harm van den Berg. In de associatieve tekeningen van Harm van den Berg (1970) onderzoekt hij de begrippen natuur, landschap, ruimte en schaal. “In deze tijd, waarin steeds meer zicht is op het allerkleinste en het allergrootste, versmelten wetenschap en techniek meer en meer met de natuur. Iets wat mij fascineert, maar ook licht verontrust”. Tijdens het tekenen wisselt hij spontaan grafische elementen af, als een soort automatisch schrijven.

Uli Kürner’s abstracte vormentaal komt voort uit zijn fascinatie voor muziek en uit wandelingen door de urbane ruimte. Wandelen wordt door Kürner als een experimentele vorm van tekenen beschouwd en is als het denkbeeldig trekken van looplijnen door de straten.
Uli Kürner (1961) maakt voor Galerie SANAA site-specific een grote ruimtelijke installatie; plakband en plastic folie vervangen het potlood, de vloer en de muren van de galerie vervangen het papier: Extended drawing; de galerie wordt zelf tot tekenvlak